Project Feestslinger ABC Noorderlicht voor Stichting Kinderarmoede

Project Feestslinger ABC Noorderlicht voor Stichting Kinderarmoede
Amsterdams Beroepscollege Noorderlicht
21-04-2021

Op 21 april 2021 overhandigde Wethouder Moorman twintig duurzame feestslingers aan Stichting Kinderarmoede. De feestslingers zijn gemaakt door leerlingen van het ABC Noorderlicht. De slingers zijn speciaal voor gezinnen die het financieel niet breed hebben en vaak geen verjaardagsvieringen kunnen houden.

Stichting Kinderarmoede uit Amsterdam zet zich al jaren in voor kinderen uit arme gezinnen. Dit initiatief is mede mogelijk gemaakt door de Woltjer Stichting. ABC Noorderlicht is een vmbo school waarbij burgerschap een grote rol speelt. De school geeft met dit project aandacht aan dit lastige onderwerp. De leerlingen worden bewust van het thema “armoede” en leren omgaan met textiel en naaimachines.

De duurzame feestslingers zijn een klein gebaar, maar hebben een grote impact op de belevingswereld van kinderen waar het vieren van verjaardagen niet vanzelfsprekend is. De feestelijke overhandiging vond plaats op het ABC Noorderlicht in Amsterdam-Noord.

ABC Noorderlicht zal jaarlijks een aantal feestslingers doneren aan Stichting Kinderarmoede, die geheel door leerlingen worden gemaakt tijdens de creatieve lessen.